Schopnosť zvládnuť svoje emócie aj pod tlakom má veľký vplyv na náš výkon. Na internete je množstvo štúdií, ktoré potvrdili negatívne účinky stresu na duševné i fyzické zdravie. Podľa jednej z nich dokonca stres spôsobuje degeneráciu tej časti mozgu, ktorá je zodpovedná za sebakontrolu. Mesačný horoskop hovorí, že nasledujúce obdobie bude kľudné, no vy aj tak každy deň pociťujete tlak od pokynov nadriadených alebo z tzv. deadlinov? Potom je nasledujúci článok určený práve pre vás. Pretože ľudia, ktorí zvládajú stres dodržiavajú týchto 10 krokov:

1. Oceňujú to, čo majú

Úvahy o tom, za čo všetko by ste mali byť v živote vďační, je správna cesta ako z hľadiska morálky, tak zo zdravotného hľadiska. Oceňovanie toho, čo máte a radosť z maličkostí vám dodá energiu, psychickú pohodu a lepšiu náladu.

2. Nepýtajú sa “čo keby?”

Táto otázka je pre stres a starosti priamo palivom. Veci sa v minulosti mohli vyvíjať rôznymi spôsobmi. Preto nad tým, čo už nemožno ovplyvniť, nemá zmysel premýšľať.

3. Zostávajú pozitívni

Pozitívne myšlienky dokážu divy. Ak cítite, že ide do tuhého, zamerajte svoju pozornosť na niečo, čo vás absolútne nestresuje, ale naopak vám prináša radosť.

4. Dokážu vypnúť…

…nielen myseľ, ale aj telefón a počítač. Moderné technológie nám značne uľahčujú komunikáciu, zároveň v nás ale môžu vyvolávať pocit, že musíme byť k dispozícii 24 hodín denne a tým nás udržiavajú v konštantnom stresovom prostredí. Ak sa na pár hodín hodíte offline, svojmu psychickému zdraviu tým jedine prospejete. Preto si sadnite, otvorte si noviny, očami prebehnite mesačný horoskop a relaxujte.

5. Strážia si príjem kofeínu

Pri náročnej práci môže byť káva skvelým pomocníkom k udržiavaniu pozornosti. Nič sa však nemá preháňať. Kofeín totiž spúšťa uvoľňovanie adrenalínu, ktorý v nás vyvoláva pocit napätia, ktoré môže pretrvávať aj  po dokončení úlohy.

6. Majú dostatok spánku

Jedine pri spánku si mozog môže poriadne dobiť baterky. Pokiaľ ho tak dlhodobo máte nedostatok, má to negatívny vplyv na vaše sústredenie, pamäť a dokonca aj sebakontrolu.

7. Zaháňajú čierne myšlienky

Väčšina našich negatívnych myšlienok, sú naozaj len myšlienky – nie fakty. O energiu nás tak pripravujú úplne zbytočne.

8. Majú realistický pohľad

Stres je často vytváraný naším skresleným pohľadom na svet. Je ľahké si povedať, že šéfovia sú zlí a termíny je nemožné dodržať. Docielime tým však len to, že sme vystresovaní ešte pred tým, než sme vôbec začali niečo robiť.

9. Dýchajú

Jednoduchou pomôckou pre zvládnutie stresu je celkom obyčajné dýchanie. Ak máte pocit, že nič nestíhate, na chvíľu sa zastavte, zavrite oči, na nič nemyslite a zhlboka dýchajte.

10. Neodmietajú pomoc

Bolo by úžasné, keby sme dokázali všetko zvládnuť sami. Dnešný svet je však natoľko hektický, že každý sa občas dostane do situácie, keď nevie, čo skôr. Nechať si poradiť od skúsenejšieho nie je žiadna hanba. Často to dokonca môže byť to najefektívnejšie riešenie.