Keď sa zotmie, zvyčajne býva na motorke oveľa väčšia sranda. SIeťové prvky rukavíc dostávajú zabrať vďaka odporu vzduchu, žalúdok je jedna veľká miešačka. Avšak každý motorkár potvrdí, že jazdiť po tme je fascinujúce. Ako si ju čo najviac užiť a byť pritom v pohode? Poradíme vám.
Podľa väčšiny štúdií je prevažný počet nehôd motorkárov spôsobených tým, že nedostanú prednosť. A je jedno, či idú vo dne alebo v noci. Je si ale potrebné uvedomiť, že keď je tma, je tu oveľa väčšie riziko stretu – zorné pole vodiča auta a aj motorkárov je menšia a výrazne kratšia, než je tomu vo dne. Našťastie je tu pár dobrých tipov, ktoré vám nočnú jazdu spríjemní a vďaka ktorým budete jazdiť bezpečnejšie a nedopadnete tak, ako by vás vyhodilo z bubna miešačky.
Vidieť a byť videný – to je najdôležitejšie. A preto musíme začať oblečením. Zatiaľ čo vo dne sú čierna bunda a čierne textilné nohavice štýlové v noci kvôli nim môžete absolútne splynúť s okolím. Keď budete nosiť svetlé oblečenie s reflexnými sieťovými prvkami budete lepšie vidieť a bez akejkoľvek pochybnosti na seba viac upozorníte. A to je najdôležitejšie. Dnes sa často motorkárske oblečenie vyrába aj s ohľadom na tento problém, preto má veľa búnd, nohavíc i kombinéz reflexné prúžky, ktoré viditeľnosť výrazne zvyšujú. Na zahodenie nie sú ani prúžky na ráfikoch, ktoré sú tiež často z reflexného materiálu.
Rovnaké to býva u heliem – svetlejšie sú lepšie. Ich výhoda je jasná – budete lepšie vidieť a ak sú integrálne tak v zime neprefúknu.
Ako najlepšie vidieť
Tmavé plexisklo je fajn a vyzerá dobre, ale ak ste s ním niekedy museli ísť za tmy, určite sami potvrdíte, že to nie je nič príjemné. Preto plánujte dopredu ako dlho a ako ďaleko hodláte ísť, aby vás tma niekde neprekvapila. Ak máte miesto, vozte so sebou náhradné číre plexisklo o a uistite sa, že nie je poškriabané, pretože ryhy majú tendenciu rozbíjať svetlo a robiť nepríjemné odlesky.